Ce sa mananci cand esti insarcinata pe timp de vara

Esti una dintre mamicile norocoase, care poarta burtica pe timp de vara si, in ciuda neplacerilor cauzate de caldura, e bine sa vezi si avantajele pe care ti le ofera acest anotimp, mai ales din punct de vedere alimentatie. Acum, nu doar ca e nevoie sa ai mai multa grija de tine, ci si de bebelusul din burtica. Pentru a-i oferi vitaminele si nutrientii de care are nevoie ca sa creasca sanatos, alimentatia ta in timpul sarcinii trebuie sa fie diversificata, dar si alcatuita din alimente sigure pentru sarcina ta, iar vara ofera multe posibilitati in acest sens.

Sigur, o alimentatie sanatoasa trebuie sa te preocupe nu doar in timpul sarcinii, insa atunci cand stii ca esti viitoare mamica, parca devii mai precauta in alegeri, dar si mai responsabila.

Fructele si legumele, cele mai importante alimente pe timp de vara

Capsuni, cirese, caise, piersici, zmeura, pepene rosu sau galben, afine, coacaze, rosii si multe altele, toate sunt disponibile in acest sezon si au multe vitamine benefice sanatatii tale si a bebelusului. Consumate proaspete ca gustari intre mese sau gatite in deserturi, fructele sunt deliciile verii. Acestea, pe langa gustul bun si putine calorii, aduc un aport de vitamine A, B, sau C, fibre, potasiu, betacaroten si antioxidanti care protezeaja organismul si ii ofera energie.

La piata vei gasi vara si multe legume precum: castraveti, dovlecel, porumb, ridichi, fasole, morcovi, mazare, cartofi, brocoli sau alte verdeturi pe care le poti manca crude in salate sau gatite. Pe langa vitaminte si minerale, aceste contin proteine, fibre, potasiu si vitamina C, care ajuta la protejarea organismului, iar unele dintre acestea au in componenta si multa apa, atat de necesara in timpul sarcinii.

Nu uita, inainte de a consuma orice fruct sau leguma, spala-l cu atentie.

Carnea

Nu doar legumele contin proteine, ci si carnea, iar aceasta este necesara in timpul sarcinii. Fii mereu atenta la sursele de provenienta a carnii si alege carne slaba de vita sau de pasare. Aceasta trebuie sa fie bine gatita si sa nu existe sange in sos, ori sa fie roz la mijloc. Recomandarea este sa incerci sa mananci cel putin doua portii de carne pe saptamana, din care una sa fie peste. Dar pentru ca unele specii de peste sunt interzise in sarcina, alege cu precautie de fiecare data.

Lactatele

Stii deja ca multe lactate sunt surse importante de calciu pentru organismul tau implicit pentru dezvoltarea bebelusului din burtica, asa ca nu ezita sa incluzi in dieta ta branza, cascaval sau iaurt. Alege-le pe acelea cu un continut mai scazut de grasimi, iar acestea pot fi mancate si de 2-3 ori pe zi, in mese principale sau gustari.

Gustarile

Acestea se impart in doua categorii: sanatoase si mai putin sanatoase.

Despre cele mai putin sanatoase putem spune ca fie sunt bogate in grasimi, fie in zaharuri, fie in amandoua (biscuiti, ciocolata, produse de patiserie, prajituri, bauturi racoritoare etc.). De cele mai multe ori acestea sunt doar apetisante si nu aduc multe beneficii in dieta, ba chiar vin cu un aport caloric mare, fara valoare nutritionala. Evita alimentele bogate in grasimi saturate si alege alimentele bogate in grasimi nesaturate precum seminte, avocado, ulei de masline, oua etc.

Gustarile sanatoase iti vor aduce beneficii in dieta, dar si mai putine calorii. Alege fructe proaspete, cereale integrale, iaurt, sucuri neindulcite , supe sau legume pentru a-i oferi organismului tau tot ce este mai bun pentru dezvoltarea armonioasa a bebelusului.

In orice caz, aminteste-ti la fiecare masa ca nu este nevoie sa mananci cat pentru doua persoane, ci sa alegi alimente sanatoase si bogate in vitamine, pentru a-ti fi tie de folos, dar si bebelusului din burtica.

Leave a Reply

avatar

Articole recente