Cum faci față grețurilor matinale în sarcină

Una dintre cele mai frecvent întâlnite simptome ale sarcinii este greața de dimineață. Nu ești singura care trece prin astfel de stări, ci mai mult de jumătate din femeile însărcinate experimentează grețurile matinale, începând cu săptămâna 5 sau 6. Acestea dispar sau devin mai puțin neplăcute spre finalul primului trimestru. Încă nu s-a descoperit ce anume le provoacă, însă cei mai mulți experți spun are legătură cu hormonul HCG, pe care Dr. Corina Gică îl explică în acest articol, care este generat de creșterea placentei și care ajută și la menținerea sarcinii.  Dar pe cât de neplăcute sunt, acestea pot fi ameliorate prin câteva gesturi simple și la îndemână.

Greața, însoțită câteodată de vomă, este un simptom comun în primul trimestru de sarcină. Dacă scapă de sub control, și anume pierzi în greutate mult, nu poți reține alimente sau lichide, te simți amețită sau leșini, mergi la medic. Acesta va verifica dacă nu suferi de hypermesis gravidarum. Cel mai important, nu transforma problema într-una gravă, greața va trece și nu îi dăunează copilului. Plusul de greutate optim în primele trei luni de sarcină este de doar 2kg. Chiar dacă slăbești puțin, nu este o problemă la începutul sarcinii, multor femei li se întâmplă acest lucru.

Această stare este numită „greața de dimineață” pentru că de regulă simptomele sunt mai evidente în această perioadă a zilei. Totuși, te poți simți rău și să verși în orice perioadă a zilei pe perioada sarcinii. Dar alți factori cum ar fi glicemia scăzută, nivelul acidului din stomac crescut, stresul, pot de asemenea contribui la stările de rău din cursul dimineții.

Ce poți face pentru a ameliora starea de „greață”?

  • mănâncă puțin și des, ca să nu ai stomacul gol. Servește cinci – șase mese mici pentru a menține nivelul zahărului din sânge stabil. Asigură-te că dieta ta conține suficiente cantități de proteine (carne, pește, ouă, brânză) și carbohidrați complecși (fructe, legume, cereale) pentru a asigura necesarul de care are nevoie bebelușul din burtică;
  • nu te preocupa excesiv de un regim alimentar strict în această perioadă, mănâncă ce-ți permite stomacul;
  • se recomandă să consumi între 75 și 100 miligrame de vitamina B6 pentru a preveni greața;
  • stai departe de alimente condimentate sau grase, evită să stai prea mult în soare sau să transpiri prea tare, și ia-ți porția de somn;
  • dacă starea de greață devine mai pregnantă atunci când te speli pe dinți, schimbă pasta;
  • dacă senzația de greată se intensifică la acumularea de salivă în gură, poți încerca dropsurile cu lămâie;
  • ghimbirul, sub formă de ceai, tablete sau biscuiți, ajută la ameliorarea senzației de greață;
  • încearcă să mănânci pâine prăjită, cartofi și alți carbohidrați ușor digerabili;
  • încearcă brățările speciale de presopunctură;
  • ține lângă pat niște biscuiți sau o bucățică de ciocolată și mănâncă puțin îndată ce te trezești, pentru a crește nivelul de zahăr din sânge înainte de a te ridica din pat. Astfel e posibil să te mai lase greața atunci când cobori.

Pentru mai multe informații despre sarcină, puteți face o programare la medicii noștri specialiști, accesând acest link sau la telefon 021 230 79 73 de luni până joi, între orele 16:00 – 22:00.

Leave a Reply

avatar

Articole recente

Scroll to Top

Solicita o programare