De ce să iei acid folic înainte de a rămâne însărcinată?

Dacă ai gânduri de rămâne însărcinată și ai discutat deja cu ginecologul tău, probabil că printre alte recomandări,  ți-a menționat și să iei acid folic, sau altă combinație de vitamine prenatale, printre care se regăsește și acidul folic. Studiile spun că organismul uman nu stochează acidul folic de la o zi la alta, astfel că, dacă te pregătești să rămâi însărcinată, este nevoie să-ți asiguri doza zilnică necesară de acid folic din suplimente sub formă de tablete sau capsule.

Ce este și de ce este important acidul folic administrat înainte de sarcină?

Acidul folic sau folatul este cea mai importantă vitamină a sarcinii și trebuie administrat înainte de concepție cu cel puțin o lună și până în săptămâna 12 pentru a preveni riscul de malformații congenitale de tub neural la nivelul fătului. Suplimentarea cu un conținut de 400 micrograme de acid folic va proteja tubul neural, care se va transforma în creierul și măduva spinării bebelușului. Acestea încep să se formeze devreme în sarcină, până în ziua 28, când, de cele mai multe ori, încă nici nu ai aflat că ești  însărcinată.

Defectele de tub neural pot lua forma mai multor boli prezente încă de la naștere, printre care spina bifida și anencefalia. Spina bifida înseamnă măduva deschisă și poate duce în cazurile cele mai grave la paralizia picioarelor precum și la probleme de control ale vezicii și intestinelor. Anencefalia este o boală fatală cauzată de subdezvoltarea creierului și a cutiei craniene.

Alte beneficii ale acidului folic

Acidul folic este o formă sintetică de vitamina B și este solubil în apă, deci corpul nu va reține cantități în exces. Acidul folic este nutrientul necesar pentru a produce globulele roșii ale sângelui, iar prin administrarea lui poate fi evitată anemia. De asemenea, acidul folic este esențial în producerea, repararea și funcționarea ADN-ului. Totodată, folatul contribuie și la dezvoltarea corectă a placentei, nu doar la o dezvoltare sănătoasă a bebelușului.

În ce alimente se găsește acidul folic sau folatul?

În formă naturală, folatul se regăseşte în diverse alimente, dar, surprinzător, organismul uman procesează și reține mult mai bine acidul folic venit din suplimentele sintetice precum tabletele sau capsulele.

Principalele alimentele care conțin acid folic sunt:

  • spanacul
  • lintea
  • broccoli
  • cartoful
  • germeni
  • fasolea verde
  • sparanghelul
  • varza
  • conopida
  • gălbenușul de ou
  • mazărea
  • păstârnacul
  • ananasul
  • căpșunile
  • portocala
  • zmeura
  • banana

Discută cu Dr. Corina Gică (Mâţ) din cadrul clinicii PeltecuMedical despre faptul că îți dorești să rămâi însărcinată și vei primi cele mai bune recomandări pentru ca tu și fătul să fiți sănătoși și să ai o sarcină cât mai ușoară. Programările se pot face online chiar aici sau la numărul de telefon: 021 230 79 73, de luni până joi, între orele 16:00 – 22:00.

Leave a Reply

avatar

Articole recente